טיפול באמנות, דרמה, מוסיקה ותנועה

 

 

הטיפול באמצעות התראפיות השונות נותן ביטוי לחוויה האישית, ליצירה ומכוון לצמיחה, ריפוי והעשרה- מתוך הכוחות והאספקטים הבריאים של האישיות.
ילדים עם קשיים שונים נאלצים להתמודד עם מכשולים ולחצים הגורמים לירידה ביכולת ההסתגלות שלהם. פעמים רבות אנו פוגשים ילדים הסובלים מבעיות רגשיות כתוצאה מכישלונות, תחושת חוסר אונים ותסכול, תגובות זעם, דימוי עצמי נמוך ועוד.
  
הטיפול מאפשר לילד התנסות בתחומי הבעה שונים שאינם קשורים ישירות ללקות/בעיה או כשלון קודם. באמצעות הטיפול הילד יכול לבטא עצמו באווירה תומכת ולא שיפוטית ולחזק בו את האמון בכוחו וביכולותיו.
   
אנו במרכז מאפשרים טפול מארבעה תחומים : אומנות, דרמה, תנועה ומוסיקה וזאת כדי להתאים את תחום התראפיה המתאימה ביותר לכל ילד.
  
חשוב לזכור – הטיפול הרגשי כרוך בבניית אמון בין המטפל לילד לכן המטפל אינו מעביר להורים את תוכן המפגשים – זו בחירתו של הילד לספר!
ההורים כשותפים בתהליך יקבלו עדכון אחת לרבעון על מהלך ההתקדמות וכן ירגישו זאת דרך התנהגות הילד בחיי היום – יום. כמו כן בעת החלטה להפסיק טיפול מכל סיבה שהיא הילד צריך להיות מעורב וכן יש להשתדל לקיים תהליך סיום טיפול הכולל לפחות פגישת פרידה מהמטפל.
  
טיפול באמנויות
הטיפול באמנויות הוא חוויתי, יצירתי ומגוון, הוא פותח פתח לתהליך הטיפולי ומאפשר לו להתקיים באמצעות הציור, הפיסול,ועוד.
הטיפול באמנויות היינו מיוחד ביכולתו להגיע לאזורים נידחים ולפתוח פתח לדיאלוג פנימי וחיצוני כאחד, תוך התנסות בחוויה היצירתית.
הטיפול בדרמה וסיפור הנו חוויתי ומאפשר למטופלים לבטא את רגשותיהם, להעלות קונפליקטים ולהתמודד עם המציאות היום יומית באמצעות כלים מעולם התיאטרון וטכניקות דרמטיות נוספות כמו תיאטרון בובות, תנועה, מוסיקה, משחקים וציור.
השימוש במציאות דמיונית אינו מאיים ומאפשר למטופלים להרחיק ולקרב את המציאות היומיומיות שלהם עפ"י יכולתם להתמודד עמה.
  
טיפול במוסיקה ותנועה
הטיפול במוסיקה מאפשר למטופלים להתנסות בסוגי קשר ותקשורת שונים המתבצעים באמצעות חשיפתם למגוון רחב של כלי נגינה. בעזרת כלי הנגינה בסביבה מכילה ובטוחה מתאפשר תהליך ביטוי עצמי, צמיחה והתפתחות ביכולתם ובכישוריהם הרגשיים, החברתיים והמוסיקליים.
מיומנויות הנגינה על הכלים מגבירות את השליטה העצמית, הביטחון העצמי ועוזרות בקבלת גבולות.
צירופי התנועות שלנו, דרכי העיצוב וארגון התנועתיות משקפים את מבנה אישיותנו ואת דרכי ההתמודדות שלנו עד כדי ביטוי רגשות או חסימתם. התנועה מהווה חלק בלתי נפרד מכל חוויה רגשית.
  
הגוף מהווה מקור לזיכרון, תגובה ולמידה. שינוי בדפוסי התנועה יכול לפתוח פתח לדפוסי התנהגות חדשים, והשינוי התנועתי יכול להוביל לשינוי פסיכולוגי.
בעבודה הטיפולית עם ילדים, השימוש בתנועה ובמשחקי תנועה הוא הכלי דרכו מביא הילד את עולמו, את המעסיק אותו ואת הבעיות המציקות לו.
  
טיפול בביבליותרפיה
ביבליו=ספר, תרפיה=טיפול הוא טיפול רגשי שבו המפגש בין מטופל למטפל מזמין לתהליך סיפורים ושירים.
טקסט ספרותי הנו אומנות לכל דבר, הקריאה והכתיבה מעוררות רגשות בקורא. לכל אדם פרשנות שונה בנוגע לטקסט שאותו קרא וחווה.
הטקסט נוגע בכל אדם במקום אחר בלבו, המילים משמשות לביטוי ושער לנפשו של הילד, הנער והמבוגר.
המטופל יכול באמצעות עולם הסיפורים לבטא הזדהות לדמות או רגשות "אסורים" ככעס, פחד ועצב. דרך הסיפורים, התהליך  הטיפולי מאפשר הכלה של הרגשות, זוית אחרת עליהן ועם הזמן גם תובנות על החיים האמיתיים ואפשרות לכתוב מחדש את סוף הסיפור….
  
הטיפול בביבליותרפיה הוא מסע מרתק אל עולם הדמיון והיצירה ושייך  לתחום הטיפול באומנות והנו כלי נוסף העומד לרשותנו בעת התהליך הטיפולי.