קבוצות מימנויות חברתיות: סימולציה לעולם האמיתי בסביבה בטוחה ומוגנת

 

 

 

ילדים רבים סובלים מקשיים חברתיים מסוגים שונים, שבעיקבותיהם הם עלולים למצוא את עצמם לא רצויים ולהימנע מחברת ילדים.
כל זה, עלול להגביר את הפער במיומנויות חברתיות הנרכשות בגילאי הילדות והנוער ולהביא לתחושות של דימוי עצמי נמוך, תסכול, חוסר אמון ודחייה.
   
מתי מומלץ צרוף ילד לטיפול קבוצתי?
כשילד מרגיש לא מקובל, לא רצוי או לא אהוב בחברת ילדים בני גילו.
כשהילד סגור וביישן ומתקשה ליזום קשרים חברתיים.
כשהילד מתקשה להשתלב בפעילויות חברתיות או משחקיות עם ילדים בני גילו.
כשלילד קשיים בהבנת מצבים חברתיים או שחסרות לו מיומנויות של תקשורת בין אישית.
כשהילד מועד להתקוטטויות ולפתרון בעיות חברתיות בדרכים לא יעלות.
  
מה הן המטרות של טיפול קבוצתי?
להקנות לילד כלים ומשאבים תקשורתיים וצברתיים ולפתח אצלו הקשבה לצרכים שלו.
הטיפול מסייע בפיתוח הערכה עצמית חיובית ולאתר את מקומו מול בני גילו.
הילד לומד להקשיב ולחוש את צרכי הסובבים אותו לזהות את רגשותיו ואת רגשות האחר במצבים שונים.
  
הטיפול אמור לפתח אצל הילד כבוד בדדי ויכולת לשתף פעולה בקבוצה, להרחיב את אפשרויות הבחירה שלו במצבי קונפליקט ולהקנות לו דרכים בונות לפתרון הקונפליקטים.
  
הטיפול מסייע לילד להגביר את השליטה העצמית, לרסן תגובות אימפולסיביות ותוקפניות כלפי האחר.
בסופו של דבר הטיפול עוזר לילד לממש את הצורך הטיבעי שלו בחיי חברה מבלי לוותר על הצורך הבסיסי שלו לביטוי עצמי.
לצד התהליך הקבוצתי ההורים מקיימים מפגשים פרטניים . מפגשים אלה נועדו לתמוך בתהליך הקבוצתי. תדירותם נקבעת לפי הצורך.
    
יש ילדים שזקוקים לטיפולים פרטניים בודדים לפני שהם מסוגלים להשתלב במסגרת קבוצתית.